Wednesday, July 8, 2015

BUS - Winnipeg Transit

במהלך הביקור בויניפג, השתמשתי גם בתחבורה הציבורית. מערכת האוטובוסים בוויניפג מהתרשמותי האישית בלבד יעילה ודייקנית. אמנם התאכזבתי להיווכח שרוב תחנות האוטובוס אינן סגורות ומחוממות, אלא מורכבות מספסל חשוף וממותג+עמוד עם שם ומספר התחנה. עושה רושם שביום קר במיוחד, קופאים למוות בהמתנה לאוטובוס. האוטובוסים מדייקים בזמנים וגם אם במקרה הם הקדימו להגיע לתחנת היעד, הנהג ממתין בתחנה ויוצא אל הדרך בשעה היעודה.



חלק מהאוטובוסים די מיושנים ונעלמו מהנוף של ישראל (משיכת חוט להפעלת הפעמון), אולי בגלל נושא ההפרטה, אבל סך הכל הם מתוחזקים ונקיים. בכניסה לאוטובוס מודבקת מדבקה המפרטת את תעריפי הנסיעה, הכרטיס תקף לשעה ורבע, כך שניתן להחליף אוטובוסים ולהשתמש באותו הכרטיס במשך הזמן המוטבע עליו. את הכסף משלשלים למתקן הממוקם סמוך לנהג, רצוי שיהיה מדויק, היות ולא מקבלים עודף ומה שנשאר הנהג לוקח כטיפ (מידע ממקור לא מוסמך).  הנהגים מאוד אדיבים, התחנות מוכרזות בקול בכריזה וקיים שלט אלקטרוני בקדמת האוטובוס עם שם התחנה.

על עמוד תחנת האוטובוס מצוין שם התחנה ומספרה (כמו בתמונה 50898#), זה יעיל מאוד, היות וברגע שנכנסים לאתר של התחבורה הציבורית של ויניפג  http://winnipegtransit.com/en, ניתן להזין את נקודת המוצא, יעד הנסיעה ושעת הנסיעה או השעה המבוקשת להגעה ליעד (רצ"ב דוגמא) ולכל מסלול מופיעים שמות ומספרי התחנות. זה כל כך פשוט לשימוש !!! רצ"ב דוגמא:

בעמוד הבית של האתר נכנסים ללשונית "Schedules, Maps & Tools מצד שמאל, ממשיכים ל "Navigo" ומשם ללשונית "Plan a trip". במלבן הריק תחת הכותרת "Origin" מקלידים את כתובת נקודת המוצא.


 במלבן הריק תחת הכותרת "Destination" מקלידים את כתובת היעד.


בשלב הבא יש להזין את התאריך המבוקש ושעת הנסיעה (ניתן גם לאתגר את המערכת ולבקש להגיע ליעד בשעה מסויימת).


ENTER - ומיד מופיעים מסלולי נסיעה אופציונליים מפורטים בטווח השעות המבוקש, כולל זמן הליכה מתחנה לתחנה, כולל שמות ומספרי התחנות בתזמון מדויק וכולל את זמן ההמתנה בתחנה. 



כרטיס אוטובוס - ניתן להשתמש בו בין השעות 14:02:26 השעה שבה עליתי על האוטובוס ועד לשעה 15:17:26
כלומר שעה ורבע.


דוגמא למסלול כפי שמופיע בטלפון הנייד. פשוט ונח !!!

נסיעה נעימה ובטוחה :-)

No comments:

Post a Comment